Pretul piinii si costul integrarii europene
Monitorul de Botosani
Luni, 27 Iunie 2005
260
Nu se stie peste cit timp preturile o vor lua din nou la plimbare catre cele mai inalte culmi de progres si civilizatie, conform normelor europene. Si poate ca numai introducerea leului greu va mai taia din zerourile bancnotelor cu care vom fi nevoiti sa ne legitimam in fata vinzatoarelor si din entuziasmul romanesc in materie de salvgardare a valorilor nationale. Pretul benzinei, care se aude ca va ajunge la un euroi pe litru, nu este doar "o veste trista pentru soferi ", dupa cum am fost noi instiintati recent prin tubul catodic. Caci nu-ti trebuie mai multe clase decit trenul ca sa-ti dai seama de pretul benzinei trage dupa el, ca pe un tobogan al ingrijorarii, si preturile celorlalte produse de larg consum. Chiar daca punem apa si nu benzina in aluatul cozonacului, stafidele, faina si zaharul tot cu masinile mari consumatoare de produse petroliere le importam fiindca CFR e in continuare in greva. Pina si traditionala noastra mamaliga va capata un pronuntat iz de petrol de la motorina nesubventionata pentru cultura porumbului.
Estimp, de la inalta tribuna a democratiei instaurata de curind la Palatul Victoria, premierul Greuceanu se da fata mare si continua sa para neprihanita in urma relatiilor permanente pe care le are cu sindicalistii. Las i ca si sindicalistii par niste feciori cuminti care stiu, vreau si pot, dar nu inteleg ce-i atita graba. De aproape o luna asistam la o hartuire reciproca intre sindicatele CFR si Guvern fara ca vreuna dintre parti sa cedeze. Marele merit al acestei actiuni de protest va ramine in cele din urma recordul de durata a actului respectiv, demn de Guiness Book, fiindca nimeni pina acum nu s-a simtit satisfacut de o astfel de relatie neprincipiala.
Revenind la preturile care vor creste in zilele ce urmeaza, cum cresteau pe vremuri eroii basmelor noastre populate, premierul Greuceanu - acest Tariceanu al leului greu - continua sa creada ca ele sint tot efectul eforturilor sustinute de integrare europeana. Ca bugetul statului nu mai poate subventiona la infinit activitati neproductive si din aceasta cauza de motiv nu pot fi marite salariile. Cu alte cuvinte, vechiul slogan electoral "Impozite minime, taxe eliminate " s-ar putea transla prin sintagma "Salarii minime, consumuri eliminate ".
La salariile noastre romanesti, preturile occidentale, pe care va trebui sa le acceptam in vederea integrarii, justifica deplin comisioanele si costul autostrazii Bechtel, care duce spre Europa. Desi mai economic ar fi fost o simpla strada cu sens unic. Caci pretul integrarii noastre europene este suma preturilor din tara noastra.
Realitatea Romaneasca
Joi, 22 Ianuarie 2009
260
Realitatea Bihoreana
Miercuri, 21 Ianuarie 2009
260
Realitatea Romaneasca
Miercuri, 21 Ianuarie 2009
260
Realitatea Romaneasca
Duminica, 18 Ianuarie 2009
260